Sidor

måndag 29 november 2010

Vardag igen!

Nu var det då vardag igen efter två intensiva dagar.
Fredag kväll hade vi glöggmys och jag färdigställde det sista inför helgens marknader.
Lördag packade vi bilden tidigt och åkte till Julstämning på Länsmuseet i Jönköping. En jätte trevlig julmarkanad med spelmansstämma samtidigt. Framåt eftermiddagen ljuder spelmanstoner överallt. Affärerna gick hyfsat och dagenv ar riktgt trevlig.
Väl hemma kom kompisarna förbi på lite glöggmys. Försäljning av julklappar på hemmaplan blev det också.
Söndagsmorgonen blängdew jag på vädret och konstaterade att det skulle bli kallt och snöigt att stå på Skaras julskyltning. Mysigt blev det, men inte mycket till affärer och var en genomfrusen snögubbe, när tomteparaden var över och jag gav upp. Middag hos svärföräldrarna och sen mys hemma i tvsoffan.
En intesiv men rolig helg!

Är snart uppe i 1000 besökare.... väldigt skoj att några iallafall är intresserade av att läsa om min vardag. Vet vilka några är, men lämna gärna nån kommentar så jag vet vilka ni är....

1 kommentar:

  1. Hi, hi, jag blev den tusende besökaren, exakt:-)
    Skulle bara kika in och titta på dina änglar, de är så söta!!!

    Har du Leilas "Piece of cake"? Jag använde hennes vetebrödsrecept till mina kransar. Fast med ett paket saffran i! (Eller 2 till dubbel sats)
    Sen blandade jag smör, socker och vaniljsocker till fyllningen, toppade med riven mandelmassa!
    Sen rullade jag ihop och la som en ring på plåten, klippte jack och lät jäsa.
    Före gräddning penslade jag med ägg och strödde flagad mandel över!
    Supermumsigt:-)

    Kram Emma

    SvaraRadera